Vraag en Antwoord

BESTELLEN
Hoe gaat een bestelling in zijn werk?
Is het mogelijk om producten af te halen?
Kan het afleveradres verschillen met het factuuradres?
Hoe weet ik of de bestelling inderdaad geplaatst is?
Is het mogelijk een definitief gemaakt bestelling te wijzigen?
Een product dat ik eerder zag in jullie webshop, is nu verdwenen. Kan ik dat nog bestellen?
BETALEN
Op welke wijzen kan ik betalen?
Maakt de betaalwijze uit hoe snel geleverd wordt?
Hoe gaat het betalen middels overschrijving in zijn werk?
BEZORGEN
Hoe hoog zijn de verzendkosten van mijn bestelling?
Hoe snel wordt mijn bestelling bij mij aangeboden?
Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
Als ik niet thuis ben bij de bezorging, wat dan?
Is het mogelijk mijn bestelling op een afgesproken tijd te laten bezorgen?
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
RETOURNEREN
Is retourneren mogelijk?
Wanneer krijg ik het aankoopbedrag teruggestort?
Welke kosten zijn er verbonden aan het retourneren?
Ik vrees dat het product niet ongebruikt of onbeschadigd is; wat nu?

BESTELLEN
Hoe gaat een bestelling in zijn werk?
De hygrometer van uw keuze plaatst u in de winkelwagen door op de knop "IN WINKELWAGEN" te klikken. Om de bestelling af te ronden, klikt u op "Ga door naar afrekenen". Vervolgens komt u op de betaalpagina. Na het invullen van de benodigde gegevens, klikt u op diezelfde pagina op de knop "Plaats uw bestelling". Nu is uw bestelling definitief.         Terug naar boven

Is het mogelijk om producten af te halen?
In beginsel is het de bedoeling dat uw bestelling wordt verzonden. Echter, als service is het mogelijk om - na voorafgaande afspraak - de bestelling af te halen aan de Schippersgracht in Amsterdam. Dit met name als service aan klanten in Amsterdam en aan degenen die snel over een hygrometer willen beschikken. Voorwaarde is wel dat er contant en gepast betaald wordt (wij hebben geen pin-mogelijkheid).
Voor kaart en route, klik hier.      Terug naar boven
 
Kan het afleveradres verschillen met het factuuradres?
Ja. Standaard wordt er verzonden naar het factuuradres. Indien u echter uw bestelling op een ander adres wilt laten bezorgen, kunt u dit op de afrekenpagina aangeven. Onder uw naam en adresgegevens vinkt u het vakje "Aanvinken indien Factuuradres en Bezorgadres overeenkomen" uit en vult u het bezorgadres in.      Terug naar boven

Hoe weet ik of de bestelling inderdaad geplaatst is?
Na het klikken op de de knop "bestelling bevestigen" in de betaalpagina, wordt er direct een orderbevestiging gestuurd naar het opgegeven e-mailadres. Indien u de bestelling direct betaald, ontvangt u tevens de factuur.                                          Terug naar boven

Is het mogelijk een definitief gemaakt bestelling te wijzigen?
Alles is mogelijk, maar de wijze waarop hangt bijvoorbeeld af of de bestelling reeds is verzonden. Indien u de bestelling wilt wijzigen, gelieve u contact op te nemen met de klantenservice. Vul de contactpagina in of stuur een e-mail naar klantenservice@hygrometer-shop.nl.       Terug naar boven

Een product dat ik eerder zag in jullie webshop, is nu verdwenen. Kan ik dit nog bestellen?
Wanneer u iets wilt bestellen wat niet (meer) op onze website staat vermeld, adviseren wij u contact op te nemen met de klantenservice. Vul de contactpagina in of stuur een e-mail naar klantenservice[at]hygrometer-shop.nl.       Terug naar boven

BETALEN
Op welke wijzen kan ik betalen?
U kunt betalen via iDeal, overschrijving of PayPal/Creditcard. Zie voor uitgebreide informatie BETALING.       Terug naar boven

Maakt de betaalwijze uit hoe snel geleverd wordt?
Principe is dat wordt geleverd nadat de betaling is afgerond. Bij betaling via iDeal en Paypal is dit meteen nadat u het betalingsproces heeft afgerond (vóór 12:00 besteld, doorgaans morgen in huis). Indien u betaald via overschrijving, verzenden wij uw bestelling nadat het geld op onze bankrekening is bijgeschreven. Dit laatste duurt minimaal één werkdag.        Terug naar boven

Hoe gaat het betalen middels overschrijving in zijn werk?
In de betaalpagina klikt u onder “Betaling” op de optie “Overschrijven”. Er verschijnen vervolgens alle benodigde betaalspecificaties. Deze worden overigens ook vermeld in de orderbevestiging die wordt verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Vervolgens kunt u op de voor u gebruikelijke wijze het factuurbedrag overboeken. Voor een vlotte afhandeling is het raadzaam de gemelde ordergegevens op te nemen in de omschrijving. Voor verdere informatie kijkt u bij BETALING.        Terug naar boven

BEZORGEN
Hoe hoog zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Bestellingen met een totale aankoopwaarde van € 60,00 of meer, worden gratis bezorgd binnen Nederland. Bij een bestelling met een totaalbedrag van minder dan € 60,00, wordt € 6,95 bijgeteld voor de verzendkosten binnen Nederland. De verzendkosten zijn inclusief 21% BTW.                    Terug naar boven

Hoe snel wordt mijn bestelling bij mij aangeboden?
Wij leveren uiteraard zo snel als mogelijk is. Onder voorwaarde dat het aankoopbedrag door ons is ontvangen, betekent dit dat een bestelling gedaan vóór 12 uur 's middags, de volgende (werk)dag bij u wordt aangeboden. Dit zal niet helaas altijd lukken. Zo kunnen produkten in bestelling zijn bij onze leveranciers. Wij stellen u hiervan op de hoogte. Indien u haast heeft, neem dan contact op. Vul de contactpagina in of stuur een e-mail naar klantenservice[at]hygrometer-shop.nl.   Terug naar boven

Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
Wij maken gebruik van de pakketdienst van Post NL (voormalig TNT). Post NL bezorgt op maandag t/m zaterdag.       Terug naar boven

Als ik niet thuis ben bij de bezorging, wat dan?
Het pakket wordt aangeboden met "handtekening voor ontvangst". Dit houdt in dat het alleen op het besteladres (huisadres of, indien opgegeven als afleveradres, dat van uw werk). Indien het niet bij u afgeleverd kan worden, wordt het pakket de volgende werkdag wederom aangeboden. Indien ook dit niet lukt, wordt een bericht achtergelaten waarop staat aangegeven bij welk postkantoor u het pakket kunt afhalen. Dit kan gedurende de 3 daaropvolgende weken.       Terug naar boven

Is het mogelijk mijn bestelling op een afgesproken tijd te laten bezorgen?
Wij kunnen geen invloed uitoefenen op de te volgen route van de pakket-chauffeur. Dit betekent dat wij geen bezorgtijden kunnen afspreken.         Terug naar boven

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Jazeker. Indien u uw bestelling op een ander adres wilt laten bezorgen, kunt u dit op de afrekenpagina aangeven. Onder uw naam en adresgegevens vinkt u het vakje "Aanvinken indien Factuuradres en Bezorgadres overeenkomen" uit en vult u het bezorgadres in.      Terug naar boven

RETOUREN
Is retourneren mogelijk?
Indien, om welke reden dan ook, uw hygrometer niet voldoet, kunt u dit aan ons retourneren binnen 14 dagen gerekend vanaf de dag van ontvangst. U kunt dit ruilen voor een ander product (zie hieronder) of het aankoopbedrag - inclusief de door u betaalde verzendkosten - terugbetaald krijgen. Wij vragen u wel de volgende
voorwaarden in acht te nemen:
    - De hygrometer dient onbeschadigd te zijn.
    - U dient het ontvangen product slechts in die mate uit te pakken of te
       gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het
       wenst te behouden. U dient het ontvangen product te retourneren
       met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk -
       in de originele staat en verpakking.
    - De portokosten van terugzending betaalt u zelf. Ongefrankeerde
      zendingen kunnen wij niet in behandeling nemen.
    - U dient het retourformulier mee te sturen. U kunt het retour-
      formulier downloaden als PDF document of als Word document.
    - Tevens verzoeken wij u een e-mail te sturen naar
      klantenservice[at]hygrometer-shop.nl. Vanaf het moment van
       annulering moet u de aankoop binnen 14 dagen terugsturen.               Terug naar boven

Wanneer krijg ik het aankoopbedrag teruggestort?
Het u toekomende bedrag wordt uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding aan u terugbetaald op een door u aan te geven bankrekening.                 Terug naar boven

Welke kosten zijn er verbonden aan het retourneren?
De portokosten van terugzending betaalt u zelf. Ongefrankeerde zendingen kunnen wij niet in behandeling nemen. Bij ruiling binnen 14 dagen, gerekend vanaf de dag van ontvangst, geldt in principe ook dat u de portokosten van terugzending zelf betaald. Als service aan u retourneren of verrekenen wij de portokosten à € 6,95 indien de prijs van het nieuwe artikel € 10,00 of hoger is dan de oude artikel. Indien het nieuwe artikel bijvoorbeeld € 20,00 meer kost dan het oude, zenden wij u een factuur voor € 13,50. Na ontvangst van uw overschrijving zenden wij u het nieuwe artikel per ommegaande toe.        Terug naar boven

Ik vrees dat het product niet ongebruikt of onbeschadigd is; wat nu?
Indien u denkt niet aan de voorwaarden van retourneren te voldoen, neemt u met ons contact op. Vul de contactpagina in of stuur een e-mail naar klantenservice[at]hygrometer-shop.nl, bij voorkeur met het retour- formulier.        Terug naar boven